loading...
کرم کوچک کننده بینی
فروشگاه کرم کوچک کننده بینی بازدید : 57 پنجشنبه 29 خرداد 1393 نظرات (0)

چگونه خشکی پوست را برطرف کنیم؟

 

چگونه خشکی پوست را برطرف کنیم؟

چگونه خشکی پوست را برطرف کنیم؟

بسیاری از افراد از خشکی پوست‌شان شکايت دارند و اين مشکل در زمستان که رطوبت، به علت گرم کردن منازل پايين است شايع‌تر است. البته خشکي پوست در مناطق گرم و خشک نيز ديده مي‌شود. خشکي پوست در افراد مسن، ناراحتي مزمن و آزاردهنده‌اي است و امکان دارد اگر به طور شايسته کنترل نشود به ناراحتي‌هاي شديدتر پوست منجر شود. کم کردن دفعات حمام، استفاده از کرم‌ها و لوسيون‌هاي مرطوب کننده، حفاظت پوست از محيط و بالا بردن رطوبت آن ممکن است خشکي پوست را بهبود بخشد…

تهويه بايد ميزان رطوبت را نيز مثل درجه حرارت تنظيم نمايد و وقتي هوا خيلي مرطوب است و هنگامي که هوا خشک است، رطوبت آن را کم يا اضافه کند. تهويه مرکزي در مجتمع‌هاي تجاري بزرگ و منازل عمومي معمولا درجه حرارت و رطوبت هوا را به طور موثر تنظيم مي‌کند. از طرف ديگر سيستم تهويه در اکثر خانه‌ها و آپارتمان‌هاي بزرگ، رطوبت را در حد نياز افزايش نمي‌دهد. ساکنان سالخورده آسايشگاه‌ها و خانه‌هاي سالمندان که سيستم تهويه مرکزي دارند، خصوصا در مقابل هواي خشک آسيب‌پذيرند زيرا پوست آنها هم خشک است. وقتي رطوبت هوا خيلي پايين باشد، پوست خشک مي‌شود زيرا هواي خشک از دست رفتن رطوبت بدن را به وسيله تبخير افزايش مي‌دهد. در چنين مواردي بايد با تبخير کننده، به رطوبت هوا افزود.همچنين پرهيز از حمام گرم و طولاني و به جاي آن شستشوي سريع يا حمام اسفنج يا آب ولرم مفيد است. از صابون‌ نيز بايد کمتر استفاده شود.بايد بلافاصله پس از حمام، به پوست خشک، لوسيون يا کرم مرطوب کننده زد تا بتواند با خشکي پوست مقابله کند.

پوست خشک و مسافرت با هواپيما

رطوبت هواپيما خيلي پايين است لذا خشکي مفرط پوست، نه تنها مشکل گروه پرواز است بلکه مسافراني هم که زياد پرواز مي‌کنند دچار خشکي پوست مي‌شوند. شما مي‌توانيد اين نوع خشکي مفرط پوست را با مرطوب نگاه‌داشتن آن به حداقل برسانيد. در مصرف لوسيون‌ و کرم به بدنتان سخاوتمند باشيد. اگر پوست چهره‌تان خشک است، آرايش کرمي به کار ببريد. وسيله کوچک مرطوب کننده همراه داشته باشيد و در طول پرواز به خصوص در پروازهاي طولاني، به دفعات از آن استفاده کنيد. مواظب باشيد پس از شستشوي دست‌هايتان کرم دست به کار ببريد.

پوست خيلي خشک و ايکتيوز

بعضي اوقات تشخيص بين خشکي شديد و غيرعادي پوست از ايکتيوز خفيف مشکل است. هر دو ناراحتي با پوسته اندازي خشک و زبري پوست همراه است. واژه ايکتيوز به گروهي از ناراحتي‌ها اطلاق مي‌شود که معمولا به فاصله کوتاهي پس از تولد بروز مي‌کنند. پوسته‌اندازي مفرط و زبر شدن پوست، به ناراحتي معروف به «فلس ماهي» منجر مي‌شود. ايکتيوز ممکن است خفيف يا شديد باشد ولي موارد خفيف آن شايع‌تر است. سني که در آن ناراحتي آغاز مي‌شود به تشخيص افتراقي اين دو نوع ناراحتي کمک مي‌کند همان‌طور که اشاره شد ايکتيوز معمولا به فاصله کوتاهي پس از تولد بروز مي‌کند، هر چند که در موارد اندکي بعدها نيز ممکن است پيش آيد. ايکتيوز درمان ندارد اما اغلب با استفاده از انواع نرم‌کننده‌ها و نوع مراقبت پوستي براي پوست خشک، مي‌توان به تخفيف ناراحتي کمک کرد. برخي کرم‌ها و داروهاي ضدآکنه براي موارد شديدتر موجود مي‌باشند. به علت طبيعت مزمن و طولاني مدت بيماري و متغير بودن روش‌هاي معالجه ايکتيوز، بايد براي تشخيص و درمان، با درماتولوژيست مشاوره کرد. نگهداري پوست خشک (خفيف يا کمي شديد) آسان‌تر است. فاکتورهاي متعددي از جمله تعداد دفعات نظافت شخصي، گرما و رطوبت محيط، بعضي معالجات دارويي، ناراحتي‌هاي طبي، سن و… در خشکي پوست موثرند. به تدريج که سن، بالا مي‌رود شناخت عوامل خشکي پوست و درمان مناسب، اهميت بيشتري پيدا مي‌کند.اگر پوست شما زودتر معالجه نشود، امکان دارد به ناراحتي‌هاي شديدتر مثل خارش زمستاني، درماتيت و حتي زخم‌هايي مثل زخم بستر منجر شود.

وقتي پوست ترک برمي‌دارد

وقتي لايه خارجي پوست (طبقه شاخي) خشک و انعطاف‌ناپذير شود و شکاف بردارد، پوست ترک برمي‌دارد و اغلب در طول پاييز و زمستان که هوا سرد و خشک و توفاني است، رخ مي‌دهد. اين شرايط، آب از دست رفته پوست به وسيله تبخير را افزايش داده موجب سفتي و خشکي و انعطاف‌ناپذيري پوست مي‌شود. سپس پوست، قرمز، ناصاف و خشک مي‌شود. 

اگر شرايط به همين ترتيب پيش برود، پوست شکاف برداشته، مواد خارجي در شکاف نفوذ مي‌نمايند و ايجاد تحريک مي‌کنند. اگر چربي طبيعي پوست به دلايلي از بين رفته، يا کم شده باشد، امکان ترک پوست بيشتر مي‌شود. از ترک پوست، با مرطوب نگاه‌داشتن آن مي‌توان جلوگيري کرد. از خيس کردن مکرر و بعد خشک کردن سريع آن، اجتناب کنيد زيرا به ترک پوست منجر مي‌شود. پوست را کمتر با آب و صابون بشوييد زيرا چربي طبيعي پوست را از بين مي‌برد. براي تميز کردن پوست از آب ولرم نه آب داغ استفاده کنيد. 

پس از شستن، پوست را کاملا خشک کرده بلافاصله کرم يا لوسيون نرم کننده بزنيد تا پوست رطوبت کمتري از دست بدهد. در صورت احتياج اين کار را تکرار کنيد. اگر لب‌هايتان خشک هستند آنها را با مرطوب‌کننده‌ها يا با پماد لب‌ محافظت کنيد. لب‌هايتان را ليس نزنيد. وقتي بيرون از خانه و يا سر کار مي‌رويد مواظب نواحي باز پوست بدن باشيد. کرم‌هاي دست را در صورت نيز مي‌توانيد به کار ببريد. اگر به رغم همه احتياطات، پوست‌تان ترک برداشت، اقدامات فوق را تشديد کنيد. در نواحي ترک خورده، از کرم سنگين‌تر استفاده کنيد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خرید کرم کوچک کننده بینی از سایت market18.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 961
  • بازدید کلی : 6,238